INTENZÍVKA S LUCKOU DOSTÁLOVOU 21.9. - 22.9. 2013

24.09.2013 00:00

Tento víkend sme s Mangom absolvovali intenzívku v agility s Luckou Dodtálovou. S Mangom patríme medzi začiatočníkov, ale i napriek tomu nemala Lucka problém prispôsobiť sa našim schopnostiam a vybrať iba časť parkuru, ktorú behali ostatní skusenejší agiliťáci.

Je to naozaj neocenitelné pracovať s niekym kto má také skúsenosti ako Lucka, veci o ktorých som si myslela, že už zvládame bez problémov sa ukázali opakom. Moje naj chyby - nečakám na psíka, ruky mi lietajú kade tade a psík nemá páru kam ísť, neskoré a chaotické odmeňovanie psíka, moja slabá fyzická kondička (asi treba prestať fajčiť :D ).

Čo sa mi vrylo do pamäti :

1. 99% chýb robí psovod nie pes

2. nezabúdaj odmeniť psa - vždy, vždy, vždy

3. psa odmeňuj s vodiacej ruky

4. pokiaľ mám neskúseného psíka počkaj ho, naveď ho

5. agility je zábava - nezvyšuj na psa hlas - nikdy (iný trest vôbec neprichádza do úvahy - psa netrestáme)

6. keď urobím chybu a pes za ňu nemôže, nezabudnúť ho odmeniť, on chybu nespravil - čas na nadávanie si sebe príde až po odmene psíka

 

ODKAZ NA LUCKU:

https://www.dostalsdogs.cz/Default.aspx